26.12.06

PORTADA SUPLEMENTO CULTURAS, DE LA VOZ DE GALICIA



De vez en cuando el periódico La Voz de Galicia en el que trabajo como humorista gráfico, me encargan trabajos de ilustración para los suplementos del fin de semana. Esta imagen es la segunda portada del Suplemento CULTURAS que sale publicado los sábados. Hasta hace un par de meses este suplemento tenía una portada a doble página, es decir enorme. Hacer imágenes para este suplemento es divertido y difícil al mismo tiempo. La imagen debe tener muy buen acabado porque se va a ver muy grande y al ser la portada del suplemento tiene llama mucho la atención. Pero además el problema de este formato es que como la imagen se va a ver doblada por la mitad la información más importante de la imagen debe quedar siempre del lado derecho.

Como los compañeros de La Voz, saben que estoy muy vinculado al mundo del libro, del cómic y la ilustración, siempre me encargan las portada cuando los reportajes van sobre alguno de estos temas. Y sinceramente para mi es un lujo poder hacerlas ya que son temas muy jugosos a la hora de hacer imágenes.

Esta portada en concreto es sobre un suplemento sobre LA LITERATURA INFANTIL Y JUVENIL. Los que me conocen saben que me encantan las vacas, me parece el animal más hermoso para poder dibujar, y además se da la casualidad que en aquella época me encontraba haciendo las ilustraciones de Moncho y la mancha... por ende este fue el resultado. Una vaca enorme que está leyendo cuentos clásicos, y esos cuentos se pueden descubrir en las distintas siluetas de personajes de la literatura infantil y juvenil clásica.

Hay un montón a ver si los encontráis: Los 3 cerditos, Caperucita Roja y el Lobo, La cenicienta, Pinocho, El gato con botas, El soldadito de plomo y hasta Harry Pótter.

La imagen está hecha con cerámica, madera, y cemento. Todo pintado con acrílicos. Y realizada en tiempo récord ya que sólo hay 4 días (en el mejor de los casos) desde el día del encargo hasta que la imagen entra en la rotativa del periódico.

Alguna vez me gustaría poder publicar en un libro todos estos trabajos realizados para la prensa o para cartelería, e incluso poder mostrar los bocetos previos y el proceso, ya que son trabajos de corta vida, pues duran un día en el caso del periódico y algunas semanas en el de los carteles.
Quizás algún día...


PORTADA SUPLEMENTO CULTURAS, DE LA VOZ DE GALICIA

De vez en cando o xornal La Voz de Galicia no que traballo como humorista gráfico, encárganme traballos de ilustración para os suplementos da fin de semana. Esta imaxe é a segunda portada que fixen para o Suplemento CULTURAS que sae publicado os sábados. Ata fai un par de meses, este suplemento tiña unha portada a dobre páxina, é dicir enorme. Facer imaxes para este suplemento é divertido e difícil ao mesmo tempo. A imaxe debe ter moi bo acabado porque se vai ver moi grande e ao ser a portada do suplemento ten chamar moito a atención. Pero ademais, o problema deste formato é que como a imaxe se vai ver dobrada pola metade a información máis importante da imaxe debe quedar sempre do lado dereito.
Como os compañeiros de La Voz, saben que estou moi vinculado ao mundo do libro, do cómic e a ilustración, sempre me encargan as portada cando os reportaxes van sobre algún destes temas. E sinceramente para miña é un luxo poder facelas, xa que son temas moi zumentos á hora de facer imaxes.
Esta portada en concreto é sobre un suplemento sobre A LITERATURA INFANTIL E XUVENIL. Os que me coñecen saben que me encantan as vacas, paréceme o animal máis fermoso para poder debuxar, e ademais dáse a casualidade que naquela época me atopaba facendo as ilustracións de Moncho e a mancha... por ende este foi o resultado. Unha vaca enorme que está lendo contos clásicos, e eses contos pódense descubrir nas disitintas siluetas de personaxes da literatura infantil e xuvenil clásica.
Hai unha morea a ver se os atopades: Os 3 porquiños, Carapuchiña Vermella e o Lobo, A cinsenta, Pinocho, O gato con botas, O soldadiño de chumbo e ata Harry Pótter.
A imaxe está feita con cerámica, madeira, e cemento. Todo pintado con acrílicos. E realizada en tempo récord, xa que só hai 4 días (no mellor dos casos) a partir do día da encarga ata que a imaxe entra na rotativa do xornal.
Algunha vez me gustaría poder publicar nun libro todos estes traballos realizados para a prensa ou para cartelería, e incluso poder mostrar os bosquexos previos e o proceso, xa que son traballos de curta vida, pois duran un día no caso do xornal, e algunhas semanas no dos carteis. Quizais algún día...

6 comentarios:

Pablo Auladell dijo...

Vaya cosas chulas hay por aquí. De modo que ésta es tu casita... Ya te tengo controlado.

Esther Vázquez dijo...

muy bueno el chiste del jueves de la muñekita real ;)

valinha dijo...

Que bon teño que dicirche que eres un dos meus ilustradores preferidos galegos e alédome de que fixeras un blog. Aparte das ilustracións en papel xa teño visto moitas veces como en relieve fas auténticas virgalladas.

KIKO DA SILVA dijo...

Graciñas Valinha, se viches as ilustracións en relieve alunha vez en directo entendrás mellor o traballo que leva facelas, xa que cambia moto o ver a imaxen reproducida no libro que no orixinal.

Un saúdo kiko da silva

KIKO DA SILVA dijo...

Hola Pablo, acomódese usted en mi sofá...

Gracias Esther, me alegro que te hiciese gracia, que es de lo que se trata.

Ana Bande dijo...

Ah! Un agasallo: Visita o bloz de Mazen Kerbaj, ilustrador, músico e pensador libanés. É impresionante o que fai el e tamén os seus colegas. Apertas.
Se tes calendarios sobrantes gustaríame ter un, bueno, mellor dous e así o poño na biblioteca en que traballo
(Enderezo: Ana Bande. Bibloteca da Facultade de Filoloxía e Tradución. Universidade de Vigo)
Grazas.